bel boyun agrisi nasil gecer

Bel ve Boyun Ağrılarını Hafife Almayın

Günümüzde masa başı işlerde veya ağır yük taşımacılığı içeren işlerde çalışanların en büyük sorunları bel ve boyun ağrısı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu ağrıların birçok sebebi bulunmakla birlikte ağrının tanımını yapacak olur isek;

• Bel Ağrısı;

Bel bölgesinde ortaya çıkan ve bacaklar dâhil çoğu kas grubunu etkileyen tüm ağrılar olarak söylenebilir. Söz konusu bel ağrısı, acıma, ağrı, yanma ve batma şekillerinde kendini hissettirebilir. Aniden keskin bir şekilde ortaya çıkabileceği gibi zamanla artan veya aralıkla gelip giden bir ağrı tablosu da çizebilir. Yetişkinlerin yaklaşık %80’ inde değişik şekillerde kendini gösteren bu ağrı çeşidi, ciddi oranlarda iş gücü yetersizliğine ve hatta kaybına neden olabilir.

• Boyun Ağrısı;

Boyun ağrısı, omurga üzerinde oluşan çeşitli basılar veya kas, bağlar gibi yapıların zedelenmesi ile hissedilen yoğun ve devamlı ağrı olarak karşımıza çıkabildiği gibi, kesik kesik fakat yoğun bir şekilde hissedilen ağrılar olarak da görülebilen ağrılardır. Boyun ağrısının birçok nedeni bulunabildiği gibi, bu ağrının tetiklediği ve vücudun farklı alanlarını da etkileyen ağrı çeşitleri bulunmaktadır. Örneğin, tedavi edilmeyen bir boyun ağrısı, baş ve omuz ağrısına sebebiyet verebilmektedir.

Bel ve Boyun Ağrısı Neden Olur?

Her rahatsızlığın birden fazla sebebi bulunduğu gibi bel ve boyun ağrısının da birden çok sebebi bulunmaktadır. Özellikle günlük yaşamdaki aktivitelerde azalma iki rahatsızlığın da başlıca sebeplerinden biri olarak görülebilir. Detaya inecek olur isek bel ve boyun ağrısının genel sebeplerini şu şekilde sıralayabiliriz;

Bel Ağrısı Nedenleri

• Kemik ve Eklemlerde Hasar, Kemik Eklem Koşulları ve Kemik Baskısı;  Bel ağrısının en önemli nedenlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Genellikle uzun süreli kortizon kullanımında ve yaşlı bireylerde görülmektedir. Kemik ve eklem koşulları genellikle doğum esnasında oluşan omurga anomalilerinden kaynaklanırken kemik basısı ise, omurların genişlemesi veya yer değiştirmesi sonucu ortaya çıkmaktadır.
  • Artrit; Kalça ve bel eklemlerini etkisi altına alan iltihaplı artrit çeşitleri bel ağrısına neden olabilmektedir.
  • Sinir Tahrişi ve Bel Zorlanması; sinir iltihabı veya sinirler üzerine omurgadan gelen basılar sonucu oluşabilmektedir. Bu rahatsızlıkların başında belde disk kayması, bel fıtığı gelmektedir. Bel zorlanması ise kişinin fazlaca ağır yükleri uzun süreli olarak taşımasından veya yumuşak doku zedelenmelerinden kaynaklanabilir.

Boyun Ağrısı Nedenleri

• Kas ve Bağ Zedelenmeleri; Kas ve bağ zedelenmeleri genellikle fiziksel aktivite esnasında yanlış hareket etme, kasları zorlama sonucu ortaya çıkmaktadır.
  • Boyun Fıtığı; Boyun omurlarının devamlı olarak omurganın temel duruşunun aksi yönde durması sonucu ile fıtık oluşumu meydana gelebilmektedir.
  • Kireçlenme; Boyun omurlarının aşınması ve yıpranması sonucu meydana gelen ve bel ve boyun ağrısının ortak nedenlerinden biri olan rahatsızlıktır.
  • Kas zorlanması; genel olarak kas ve bağ zedelenmeleri gibi, aynı pozisyonda çok uzun durulması gibi nedenlerden kaynaklanabilir.

Bel ve Boyun Ağrısı Nasıl İyileşir?

Genel olarak bel ve boyun ağrısının tedavisi için günlük hayatta egzersizlerinizi ihmal etmeyerek, dik oturmaya dikkat ederek ve oturma esnasında belin desteklenmesine dikkat ederek, vücudunuzu düz durmaya alıştırarak ağrının iyileşmesi için bir adım atabilirsiniz. Fakat ağrı dayanılamayacak boyutta ise hekimler tarafından fizik tedavi yöntemi önerilmektedir. Fizik tedavi, kasları elektrik akımı ile uyaran, masaj ile rahatlatan, sıcak veya soğuk uygulamalar ile de basının azalmasını sağlayan bir tedavi yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu anlamda hem bel hem de boyun ağrıları için alptekinfiziktedavi.com fizik tedavi hizmeti ağrıları ciddi oranda azaltmakta hatta tümden tedavisi için kullanılmaktadır.

[Toplam: 3 Ortalama: 3.3]