ameliyatsiz fitik tedavisi istanbul

Disk Hernisi Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

İçindekiler

Disk hernisi hem servikal hem de lomber bölgede gün geçtikçe artmaktadır. Bununla birlikte tedavi yöntemleri de merak konusudur. Ameliyatla olduğu gibi ameliyatsız disk hernisi tedavisi de mümkündür.

Bunun için hastalığın derecesi ve seyri önemlidir. Hekiminiz uygun gördüğü takdirde fizik tedavi ile ameliyatsız tedavi sağlanabilmektedir. Bu anlamda hizmet sunan Alptekin kliniğimizde bel ağrısından kurtuldum diyen pek çok hastamızın olduğunu da belirtmeliyiz. Hastalarımız disk hernisi düzeyleri ilerlemediyse ilaç ve fizik tedavi ile başarılı sonuçlar elde edebilmektedirler.

Bunun dışında hastalık ameliyat ile tedavi edilecek ise de ameliyat sonrasında kliniğimizde fizyoterapistlerimiz, fizik tedavi uygulamaları gerçekleştirmektedir. Süreç sonrasında iyileşme gerçekleştiğinde de fizik tedavi hastalığın oluşmasını engelleyen özellikler gösterecektir.

Ameliyatsız Disk hernisi Tedavisi

Disk hernisi bel  boyun ve nadiren sırt bölgesinde görülebilir. Bu anlamda ameliyatsız disk hernisi tedavisi, bu hastalıklardan kurtulmak için çözüm yöntemlerinden biridir ve çoğu kişi tarafından da tercih edilmektedir. Çünkü söz konusu rahatsızlık için yapılacak olan ameliyatlar sonrasında kişiler günlük hayatlarına dönmek için bir zaman kaybı yaşayabilirler. Eğer hastalığım seyri doktor tarafından sağlıklı bir şekilde takip ediliyorsa ve ameliyatsız disk hernisi tedavisi hasta için uygun görülüyorsa  fizik tedavi yöntemi ile Alptekin Kliniğimizde oldukça başarılı sonuçlar elde edilebilir.

Ameliyatsız Lomber disk hernisi Tedavisi

Yetişkinlerin %80’i hayatları boyunca en az bir kez kronik bel ağrısı çekmektedir. Bunların da yüzde 10’a kadar olanı lomber disk hernisi kaynaklı ağrılardır.Bu da sıklıkla lomber disk hernileriyle ilişkilendirilir. Disk herniasyonları %90 ağırlıklı olarak da L4/L5 ve L5-S1 aralığında gözlenir. Pek çok  yöntem ameliyatsız disk hernisi tedavisi için kullanılsa da bunlardan en sık tercih edileni ve uzun dönem sonuçları en iyi olanlar fizik tedavi programları ile kişiye özel planlanan egzersizlerdir. Özellikle nörolojik defisiti olmayan ve ağrı kontrolü sağlanabilen vakalarda hastalarımız tedavi sonrasında yaşam kaliteleri artmış bir şekilde hayatlarına geri dönmektedir.

Tedavi yöntemleri olarak TENS, hot pack, ultrason, lazer, derin ossilasyon, magnetoterapi, peleidoterapi, kinezyotaping, manuel terapiler ve vagus sinir uyarımı kullanılmaktadır. Vagus sinir uyarımı sırasında vagus sinirinin kulaktaki afferent lifleri elektriksel akım ile uyarılarak parasempatik sinir sistemi aktivitesi artırılır. Bu da doku rejenerasyonunu hızlandırır.

Ameliyatsız Servikal Disk Hernisi Tedavisi

Servikal disk hernisi lomber disk hernisinden sonra ikinci sırada karşımıza çıkar. Bu durumda yine nörolojik defisit varlığı, yani kas gücü ve refleks kayıpları olması ya da omurgada geri dönüşümü zor değişiklikler (myelomalazi gibi) oluşması durumunda cerrahi önerilir. Genel olarak hasta öncelikle fizik tedaviye yönlendirilir. Kliniğimizde uyguladığımız tedavi yöntemlerimiz ile de pek çok servikal disk hernisi hastası birkaç haftalık seanslar ile rahatlama yaşamışlardır. Bu rahatsızlık da temel anlamda medikal tedavi, fizik tedavi ve egzersiz programları ile kontrol altına alınabilmektedir.

Hastalarımız fizik tedavi uygulamaları sonrasında gerekli egzersizleri de yerine getirdiklerinde ve günlük yaşantılarında dikkatli davrandıklarında ağrıların tekrarlama olasılığı söz konusu olsa bile aza indirilmektedir. Bu şekilde hastalarımızın yaşam kalitesi arttırılabilmekte ve ağrıları azaltılabilmektedir.